livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Universtets trassel

Publicerad 2015-09-19 10:19:10 i Allmänt,

Har efter X-antal vändor till olika personer äntligen någorlunda fått ett schema. Eftersom kursen jag ville gå var inställd så ville jag göra en antropologi kurs...men det gick inte arkeologin med på så blir tvungen att ta Geoarkeologi eller Bioarkeologi. Typ som att välja mellan pest och kolera. Är just nu registrerad för bägge två men det får nog bli ett tredje besök hos Registry och avregistrera bioarkeologin. Måste dessutom välja en dissertation topic inom två veckor. Jag hatar när man måste göra en frågeställning själv. Skriva uppstatser må vara tråkigt men att komma på en bra fråga själv är så himla svårt. 
 
Idag blir det nog en heldag i bibblan. Orkar inte....

Kommentarer

Postat av: Aurora

Publicerad 2015-09-21 08:45:48

Gud vad spännande det låter med dessa ord och kurser! Inte för att jag på rak arm vet exakt vad det är eller innebär hehe :P

Är själv väldigt sugen på att studera igen men nu när man har barn blir det nog liiite svårare för mig... Har gravidhjärna fortfarande 2,5år senare typ X'D

Svar: Vad kul att du tycker det! Kanske lite svårare med barn men absolut inte omöjligt. Har flera vänner här på universitet som har barn i olika åldrar och de klarar det galant :)
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela