livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Ledig...eller inte

Publicerad 2012-08-06 20:53:31 i Allmänt,

Skulle ju vara ledig och hinna fixa försäkring och sånt idag, men icke. När jag sussar som allra skönast, precis i landet mellan sömn och vakenhet så ringer mobilen. Kan du tänka dig att jobba idag, har lite panik här? Självklart tackade jag ja, går man på timmar så tar man vad man kan. Nästa tåg gick om en timme, måste lämna huset om senast 45 minuter. Hade struntat i att duscha igår kväll då jag var för lat, nu blev det dusch, frukost, göra mig iordning snabbt som attan. Men det gick. När jag var i duschen så ringde en kollega och erbjöd sig att hämta upp mig på vägen. Det tog jag tacksammt emot då jag annars hade kommit försent till jobbet eftersom Östgötatrafiken inte har några bra tider. 
 
Så stället för en dag av ledighetoch försäkringar blev det en dag av arbete och planering inför Öland med några tjejkompisar, men det duger det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela