livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Highlands

Publicerad 2017-09-16 13:48:14 i 2017,

Det här inlägget är lite försenat, men eftersom man inte har något internet i nya lägenheten än så är man lite begränsad.

Efter lite om och men åkte jag och Patrick på en minatyr semester i Högländerna. Bara en övernattning men fick ändå se mer av högländerna än jag gjort tidigare. Vi åkte först upp till ett vattenfall, Falls of Dochart. Sedan åkte vi vidare mot Glenfinnan viadukten. Eller mer känd som Harry Potter viadukten som Hogwartsexpressen åker över. Vi tajmade det så att vi var där när tåget kom också. Det ånglok som ”spelade” Hogwarts expressen. Patrick har åkt med tåget innan så vi skippade det den här gången. När man är på utsiktsplatsen på viadukten så är man även vid Harry Pottersjön. Vyn man ser i speciellt fjärde filmen, Den Flammande bägaren.

Trots att det var lågsäsong var det ganska fullpackat där. Efter att vi sett tåget så åkte vi mot vårat hotell som låg en bra bit därifrån. Det låg verkligen öde. Men väldigt vackert vid en sjö. När vi väl kom dit så åt vi mat och inte så mycket mer.

Såg mycket fin natur, även om man kanske skulle önskat att man hade mer tid och typ varit beredd för att göra vandringar typ. Skulle även ha haft ett annat objektiv till kameran men det ligger visst hemma i svedala.

Men här kommer iallafall några bilder.

Ny lägenhet

Publicerad 2017-09-10 20:52:57 i 2017,

Nu är man visst färdig med att plugga. Känns väldigt tomt helt plötsligt. Hyrde en minibuss igår och körde upp alla mina grejer till Edinburgh. Fattar inte att man kan ha så mycket grejer, och ändå är det kanske inte egentligen så mycket.

Fick flytta in i nya lägenheten samma dag. Saknar redan min lägenhet i Durham, men den var ioförsig ovanligt bra för att vara UK. Den nya lägenheten är typ minimal, väldigt gammalmodig inredning. Men verkar iallafall inte vara några fukt problem. Men det är intressant att man har duschen i en liten garderob i hallen. Så inte mycket privatliv här inte, eller blir iallafall ingen dusch om man skulle ha gäster. Fast inte att det får plats att några speciella gäster heller, speciellt inte som förvaring i lägenheten är bristfällig så lådor etc måste stå på golvet.

Men det är iallafall helt, och rent och vårat eget och för att vara Edinburgh relativt billigt. Och blir nog en bra motivation för att få ett ordentligt jobb så man har råd med lite större boende haha.

Besök av Lollo

Publicerad 2017-09-05 17:57:18 i 2017,

I helgen hade jag besök av Lollo. Åkte upp tidigt fredag morgon och hämtade henne. Så vi spenderade dagen i Edinburgh, hon har aldrig varit där innan. Vi hann ju inte direkt se jättemycket men hon fick typ ett litet smakprov på stan iallafall. Kom till Durham klockan 11 på ikvällen så blev sängen direkt eftersom vi redan bokat en dagsutflykt dagen efter till York.

York
Vi hade riktigt skönt väder i York. Gick på en guidad tur på York Chocolate Histories. Hade en väldigt bra guide. Om ni är i York och gillar choklad så kan detta verkligen rekomenderas. Det är en dryg timmes visning och en hel del choklad provsmak under tiden och man får lära sig mer om chokladens historia och länken till York. Visste till exempel inte att KitKat och Smarties görs strax utanför York. På slutet fick man även dekorera sin egen choklad klubba och kolla på när de gjorde choklad. På sista stationen fick vi smaka nygjord kola choklad. Väldigt god tyckte både jag och Lollo.

Sedan blev det lunch paus innan vi gick lite i den (väldigt lilla) gamla stade, The Shambles. Liten men naggande god som man säger. Väldigt fint där. Gick även en runda på stadsmuren. Sedan var det snart dags att ta tåget hem så vi tajmade det hela ganska bra och precis lagom för en dagsutflykt.

Durham
Dagen efter slappade vi mest, gick in till Durham och kollade snabbt in katedralen och slottet men det var snart gjort. Efter att vi handlat kvällsmat begav vi oss hemåt och kollade på film och gjorde vänskapsarmband typ hela kvällen. En väldigt chill kväll.

Dagen efter var det dags för Lollo att åka hem men hon fick iallafall ett smakprov på England.

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)