livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Skatteverket, Försäkringskassan....

Publicerad 2012-08-07 16:24:37 i Flytta hemifrån,

Har idag på min lediga dag, ringt runt till diverse försäkringsbolag. Det visade sig att det försäkringsbolag jag trodde mest på  inte kan teckna försäkring då jag inte kommer att vara folkbokförd i Sverige, men jag har liksom inget val. Man blir alltid avregistrerad från folkbokföringen när man lämnar Sverige i mer än ett år. Men använder man sig av CSN:s avtal med Gouda så försälkrar dem en trots att man inte bor i Sverige. Tack o lov! 
 
Dessutom upptäckte jag en till blankett som ska fyllas i av försäkringskassan. Om det är ensak man lär sig att avsky om man inte gör det innan så är det alla dessa blanketter som ska fyllas i och som dessutom i 9 fall av 10 inte stämmer överrens med en information man har eller kan ge för tillfället. Dessutom är rutorna som man skriver i alldeles för små. 
 
Ugh! Kan det inte bara finnas en manual för hur man gör när man ska flytta, exakt vad man ska göra, vilka man ska kontakta, vilka blanketter som ska fyllas i etc. Det kanske bara är jag som tycker det skulle varit lättare och dessutom så skulle man vara säker på att man fått med allt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela