livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Julkalender

Publicerad 2012-12-06 00:39:30 i Allmänt,

Kollade på årets julkalender på SVT play. Det första som slog mig var hur korta avsnitten var, de kändes alltid mycket längre när man var mindre. Det är nog det där med tid och tidsuppfattningen. Fem avsnitt säger inte jättemycket om en julkalender men den verkar ju vara bättre än Ammramest men det är ju i och för sig inte så svårt att vara. Den sista Julkalendern jag följde var Dieselråttor och Sjömansmöss efter det tyckte jag att julkalendrarna tappade dragkraften liksom.
Den här är ju som alla vet en uppföljare, uppföljare av en succé är ju ingen garanti för att det blir bra, men vi får väl se. När Mysteriet på Greveholm gick som julkalender tittade inte jag på det. Mest på grund av skelett greven som dyker upp i slutet av kalendern. Jag var skiträdd för skelett, det gick verkligen inte ihop det var nog huvud skälet till at jag inte tyckte om den kalendern, sedan insåg man ju hur dataanimerad skelettet var så några år senare tyckte jag den var bra. Men den bästa kalendern enligt mig är utan tvekan Pelle Svanslös. Vilken Julkalender tycker ni är bäst?
Lämna en kommentar :=)

Kommentarer

Postat av: Victorias fotovärld

Publicerad 2012-12-06 11:22:34

Jag älskade verkligen Mysteriet på Greveholm när jag var liten. Det var bästa kalendern enligt mig! Jag tittar faktiskt på årets också och jag tycker att den är bra.

Svar: Tyckte om mysteriet på Greveholm när jag var lite äldre, nu tycker jag också attden är en av de bästa :)
Elin

Postat av: svealinnea

Publicerad 2012-12-06 14:59:36

Lätt att Greveholm är bäst, har sett dem över 100 gånger haha ;) annars var Pelle Svanslös bra, Pettson va mysig o sen trolltider o Ture Sventon :)

Postat av: sandra

Publicerad 2012-12-06 16:40:36

Trolltider har gått många gånger hemma, annars gillade jag förra årets, det var den enda jag har följt på några år ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela