livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Lördag 14 Juli

Publicerad 2012-07-15 09:29:32 i Allmänt,

Varit i tranås idag och köpt lite "flytta hemifrån" saker. Det blev tre kökshandukar till och börja med. För några dagar sen köpte  jag ett par småhanddukar på Hemtex och desutom ett större badlakan. Just nu är det ju REA lite varstans så lika bra och köpa det som måste köpas nu medans det är lite billigare.

 

 

Nya Kökshanddukar och Frottéhanddukar

 

 

Kom hem lagom till lunch och efter lunch så bokade vi resan över till Skottland. Efter att ha jämfört olika priser så slutade det med att Ryanair var billigast trots tillägget för resväskan. Pappa följer med över också, dels får jag med mig mer och framförallt så kan vara bra att ha eftersom jag måste skaffa nytt abonnemang, bankkonto och en del andra praktiska saker som jag har absolut ingen erfarenhet av att fixa. Han åker dock hem några dagar innan skolan börjar. 

 

Samtidigt så bokade vi även hotell. Jag får inte tillträde till studentrummet förrens lördagen den 15 så vi åker lite tidigare för att hinna fixa det mesta innan skolan börjar och saker och ting, med andra ord banker är öppna. Det enda som återstår att boka till resan är tåget mellan Edinburgh och Aberdeen men det kan vänta en liten stund till tror jag. Nu ska jag fixa försäkring, det finns ett antal att välja på och har inte riktigt bestämt mig ännu för vilken som är bäst. Några tips? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela