livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Näck, prinsessa, prins, troll...

Publicerad 2012-07-17 22:35:55 i Allmänt,

Var ledig från jobbet idag. Vad gör man på sin lediga dag då? Idag ställde jag upp som frivillig skådespelare på en Sagovandring på Torpön i Sommen. En komppiss messade mig för några veckor sedan och frågade om jag ville och kunde spela oknytt på en sagovandring. Visst sa jag, blir ju lite roligare än att bara sitta hemma. Eftersom jag har spelat fiol tidigare och det hade den här kompisen koll på så fick jag rollen som Näcken som lockade ner prinsessan i vattnet med mitt vackra spelande. Barnen skulle då rädda henne med en livboj. 

Min syrra och ytterligare en kompis var också med som skådespelare. Kompisen var prinsessan och min syster ett troll. Vi kom till färjeläget vid 11:15 och tog då färjan över till Torpön. När vi kommit över skrek hon som ordnat det hela att vi skulle träffas på andra sidan, alltså sidan vi just lämnat. Så vi fick vänta en halvtimme innan vi åkte tillbaka. Då var det bara att byta om, ii mitt fall blev det bikini och ormbunkar. Sedan blev jag utskjutsad till en liten ö ca 50 m från stranden i en vinglig kanot. Då var klockan knappt 11:45, vandringen började först 13:45. Så där satt jag med bara min fiol, kamera och mobil. Det var lugnt och skönt, men det blev ganska kallt varenda gång solen gick i moln. Jag satt där och småspelade på en fiol som aldrig ville låta sig stämmas så det lät mer än lagom falskt. Lyckades ta ut Idas sommarvisa på gehör under tiden som jag satt där, önnskade dock att fiolen varit bättre stämd.    

Det är ju pinsamt att efter ca 9 år i musikskola inte kunna stämma ett instrument. Men alla som skulle åka färjan till Torpön fick sig lite extra underhållning. Jag fick iallafall lite applåder :D Efter en lyckad vandring så fick jag äntligen komma iland igen vid typ 15:30. Sedan fick vi "lunch" som betalning på Torpöns färjeläge. En lyckad dag med ett annorlunda arbete. 

Min lilla ö 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela