livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Folkbokförings problem...

Publicerad 2012-11-12 19:40:46 i Allmänt,

Blev ju avregistrearad från folkbokföringen i september något som jag överklagade, fick beslutet idag den 12 November snacka om att myndigheter tar god tid på sig. Självklart blev det ett avslag, borde antagligen inte ens ha skicka in den där blanketten. Inga andra v de svenska studenterna verkar ha gjort det. Ska man överklaga igen? Hur påverkar det mig egentligen att vara utskriven från folkbokföringen? Någon som har några bra svar. 

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2012-11-12 19:48:06

Vad då, nu fattar inte jag. är du inte svensk medborgare längre? jag gjorde inget med folkbokföringen innan jag for.

Postat av: Jan Bark

Publicerad 2012-11-13 11:06:11

Tror inte att det är så stora problem. Enligt riksdagsbeslut i nov 2010 har du sedan jan 2011 rätt till sjukvård när du är i Sverige utan att det kostar extra.

Fördelen att vara avregistrerad är att svenska skattemyndigheten inte har med att göra vad du eventuellt tjänar i Skottland. Skatt på eventuell kvarvarande fastigheter i Sverige drabbar ju inte dig speciellt hårt.

Eftersom det är fritt att arbeta inom EU så ska det inte vara något problem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela