livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Fredag

Publicerad 2012-11-09 13:54:24 i Allmänt,

Gick upp "tidigt" idag för att käka frukost, gick upp klockan 8 fast jag inte börjde förrens 10. Till min stora överraskning var Dave som aldrig lyckas komma upp faktiskt uppe, eller lampan lyste i hans rum iallafall och han lyckades komma till frukosten vilket är ett smärre mirakel. Häromdagen när jag och Valerie försökte väcka honom så klev han inte ur sängen förrens vid luchtid...och då hade han bett om att bli väckt vid 8 tiden...
 
När jag kom tillbaka efter frukosten och kollade mejlen så visade det sig att Vikinga föreläsningen var inställd. De innebär att min enda föreläsning idag är klockan 15. Vad gör man till dess då. Har faktikt varit i bibblan och ånt böcker till Vikinga uppsatsen som ska in snart. Hittade inte alla men tänker nog gå tillbaka senare. Gick tilbaka till rummet och skulle börja läsa ovan nämnda böcker.Då verkade shopping som en mycket trevlig idé men nej..såg att bibblan hade en novelltävling som verkade väldigt mycket intressantare, och då kommer det här från en perspn som avskyr att skriva noveller och är så dålig på det att det är pinsamt. Samtidigt blev vädret bättre så en promenad var också aktuell men novellen vann över promenaden. Man fick välja mellan fyra bilder och så skule man skriva en kort (400-500) ord lång story inspirerad av en av bilderna. Har dessutom en Class-rep Konferans att gå på mellan 13:30-19:00 plus efterfest på stan. Tänkte gå i början och se om det är något att ha, sedan måste jag ju iallafall gå en stund mitt i då jag har föreläsning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela