livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Guy Fawkes Night

Publicerad 2012-11-05 23:00:40 i Allmänt,

Så idag är det Guy Fawkes här på ön. Efter maten gick några av oss ner till stranden för att kolla på fyrverkerierna. Det var ganska kallt men hallå, det är fyrverkerier!

För er som inte vet så firas Guy Fawkes som också kallas Bonfire night ” i åminnelse av misslyckandet av den så kallade krutkonspirationen 1605" (wikipedia). Firandet verkar likna det svenska Valborgsfirandet, Bonfire…Såg ingen eld men däremot fyrverkerierna. Efteråt mer eller mindre sprang vi hem, på med vattenkokaren, mina fingertoppar hade domnat bort helt. Te!!!


 
 



 
För att vara tagna med enbart en kompaktkamera så blev bildern faktisk bra, enligt mig :D

Kommentarer

Postat av: Jan Bark

Publicerad 2012-11-06 07:42:34

Jättebra bilder, din kamera må vara en kompakt men kom ihåg Carl Zeiss han var ganska skicklig.

Postat av: leavanny.blogg.se

Publicerad 2012-11-06 16:42:25

Fina bilder :) Jag tycker det är svårt att fota fyrverkerier, man vet ju inte var de flyger :P

Svar: Så sant, många gånger blir det bara linjer eftersom slutaren är för långsam
Elin

Postat av: Annika

Publicerad 2012-11-06 17:37:42

SV: precis. I år ska jag ha kameran i högsta hugg igen när det är dags, i hopp om att få dugliga bilder :)

Svar: Det låter bra! Försök att fota lite "för tidigt" elller vad man ska säga. Och med en digital kamera kan du ju ta hur många bilder som helst nästan så chansen är ju stor att någon blir bra :D
Elin

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-11-06 21:32:33

Väldigt fina bilder :D

Postat av: Annika

Publicerad 2012-11-07 15:33:25

SV: tack för tipset :) Brukar ta flera bilder åt gången, men det är värst att man inte vet vart raketen kommer smälla..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela