livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Utbytesår?

Publicerad 2012-11-21 11:01:54 i

Håller på och vela, om man vill åka på utbytesår så ska ansökan vara inne den 30 November. Har kollat lite på de olika utbytesuniversiteten och för det första har jag problem med att hitta kurser, de är så himla rörige, sedan fatar jag inte hur många kurser jag måste läsa tror att 12 credits är ett helt år i USA och varje kurs är 3 credits vilket skulle innebära 4 kurser på ett år, vilket låter väldigt lite...
 
Skolorna verkar trevliga men det är ingen som jag absolut vill åka till. Tror att det skulle vara spännande och det är ju alltid en möjlighet att uppleva något nytt, men det finns drygt 50 platser, man måste ha stöd ifrån sin Head of School och eftersom jag är joint så innebär det två stycken, som jag har lyckats hitta via nätet. Man måste skriva ett personal statement som är väl det lättaste i hela processen. Så förvirrad. Och man måste ha en average av 13 CAS points och det känns lite otroligt att jag skulle uppnå i Historie kurserna
 
Om jag skulle åka någonstans så blir det väl Nordamerika, Canada eller USA. Hong Kong, sjukt coolt och säkert jättetrevligt MEN Asien, lite väl höga standards för någon som gått i Svensk skola hela sitt liv. 
 
Det finns ju ERASMUS programmet också men det känns inte alls lika spännande, är ju redan ute i Europa och isåfall skulle väl Tyskland, Österrike, Schweiz vara bäst bara föra att lära mig språket men det känns inte lockande. 
 

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2012-11-21 14:26:03

Måste du läsa ett extra år då? Lr bara ett av fyra åt nån annanstans??

Svar: Det är fortfarande bara 4 år, men ett av dem är ngn annanstans liksom
Elin

Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Publicerad 2012-11-21 17:06:30

Har du möjlighet så åk! Det är nog en riktigt häftig upplevelse! :)

SV: Tack så mycket!
Jaha vad roligt, vart då någonstans?
Jag bor i Ljusdal :)

Svar: Alfta, Bollnäs. Tror också att det skulle vara häftigt, får se vad som händer :)
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela