livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vikingar och sånt

Publicerad 2012-10-25 16:28:00 i

Torsdag, redan. Veckorna går så fort. Hade tre lektioner idag, tyska, vikingar och mer vikingar. Arkeologin är "reading" week vilket betyder att vi ska läsa och skriva våra uppsatser. 
 
Idag på Vikinga föreläsningen ramlade föreläsaren ner från scenen och skrek som en tjej. Alla skrattade trots att man inte borde. Sedan börjar han prata mosslik, kommer in på Tollundamannen och att han hade en specciell frisyr. Men Stefan Brink vet inte vad frisyr heter utan han står där uppe och rufsar sig i håret och pratar om en "hair thingy, you know what I mean right, we have a much better word in Swedish..." det sluutade med att jag tröttnade och bara sa åt honom att säga ordet på svenska eftersom alla bara såg mer och mer förvirrade ut. 
 
Slutade redan klockan 15:00 så nu är det dags att göra lite arbete. har dessutom lämnat in två jobbansökningar idag, men eftersom det var färdiga formulär så blev det lite lustiga ansökningar, alla rutor kan manju inte fylla i. De motsvarar liksom inte verklighete. 

Kommentarer

Postat av: linnea

Publicerad 2012-10-25 18:59:23

Rapport från staterna;) kokar tomtegröt för första gången i livet. Har förhoppningar på mig haha.

Svar: Hoppas det gick bra! Själv har jag aldrig gjort det...men det är ju inte jul än...
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela