livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Skit, Skit...

Publicerad 2012-09-20 00:55:59 i Skottland,

Alltså allting verkar bara skita sig just nu, fick ett brev frå Skatteverket att jag nu är utskriven från folkbokföringen, jag var själv dum nog att skicka in blanketten eftersom kvinnan i telefonen sa att man skulle göra det, MEN om man läser beslutet och lagen de stödjer sig på så hade jag inte behövt det. Man ska nämligen bara skrivas ut om man "har sin dygnsvila i mer nän ett år utomlands" vilket jag ju inte kommer att ha. Jag måste hem till jul och jag vill hem till sommaren. Mamma fick hjälpa mig med det över skype. 
 
Samtidigt krånglar det med schemana, jag kan inte ens se mitt trots att det gåt över 24 timmar sen jag hade m itt möte. jag vet ingenting om vilka böcker jag måste köpa, eller jo jag vet en bok men alla verkar komma med så skilda besked. De andra utlandsstudenterna har fått veta att de måste göra ett engelska prov, men det har ingen talat om för mig. Måste gå in på info-Hub och fråga imorrn antar jag.
 
Idag var det dags för "the Society fair" hittade en del som verkar kul, de flesta verkar dock gå ut på att festa och bli så full som möjligt i slutändan. Kan inte folk ha kul utan att dricka tills de spyr? Skrev upp mig för en massa saker men jag vet inte n vilka jag vill gå med, funderar på kören, tror att musikal klubben gör roligare musik men då måste man ha en audition så den blir det nog inte, skulle aldrig klara av att sjunga för någon som ska bedömma en. 
 
Valde faktiskt att stanna hemma från klubben ikväll. De andra gick ut ved halv tolv tiden, så nu är det tyst och lugnt. Det kommer det inte vara när de kommer tillbaka. Tydligen är vi den stökigaste lägenheten, vilket inte jag tycker känns jättebra...men vi får väl se. 
 
Imorgon ska jag tjafsa vidaremed skatteverket och se om CSN har kommit in, Keep youor fingers crossed :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela