livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Ironman 3

Publicerad 2013-04-28 14:08:37 i Allmänt,

Igår var de så biodags igen. Iron Man 3 den här gången. Den här gången var det en ny grupp av kompisar mot de andra gångerna. Jag har inte sett något av den andra två Iron Man filmerna eller Avengers så trodde ju först att de kunde ju gå åt fanders för man inte skulle fatta några av referenserna och hintarna som eventuellt kunde vara i filmen. Inga problem, jag tycker man kan se filmen utan några som helst förutsättningar. Gillar man action och superhjältar typ så är det en bra film. Bra special effekter, bra skådisar och det fanns trots allt lite humor och romantik också det var inte bara galna vetenskapsmän och ultra moderna rustningar. Efter bion gick en del till Slain's Castle som är en pub, eller typ pub/club vet inte riktigt hur den ska klassas. Huvudsaken med att gå dit är att ta sig ett glas (eller flera). Och eftersom jag inte gick dit nu heller så vet jag fortfarande inte hur det är. Jag vet att lokalen egentligen är en kyrka...Aberdeen är lite kul då de har klubbar och barer i kyrkor. Vi har föreläsningar i St Mary's Cathedral på Campus till exempel. Tror inte det skulle falla i så god jord om man gjorde något sådant hemma. För trots att folk inte är speciellt religösa av sig och aldrig går i kyrkan så verkar ju kyrkor trots allt vara heliga. De är kyrkor punkt slut. Personligen tycker jag det är bra om de skulle kunna användas, det är ju ändå byggnader som kräver underhåll och används de ändå inte till de de byggdes för så borde man ju kunna återanvända dem till ett annat syfte. Ok jag vet att det har hänt i sverige att man gjort om ett kapell eller dylikt till en bostad men folk verkar ändå väldigt känsliga. Det var ju höga diskussioner om att låta  muslimer använda oanvända kyrkor till Moskeer. Och egentligen vad är så hemskt med den tanken, om byggnaden används, antar att det är det faktum att det är ett annat trossamfund. (Även om tekniskt sett så tror, judar, alla kristna, muslimer på exakt samma Gud och använder mer eller mindre samma bok men i olika upplagor)
 
Och nu kom jag visst in på en helt annan diskussion än en biofilm, men men, den här bloggen är random så va fasen :=)
Privat bostad?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela