livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Present kval

Publicerad 2013-08-14 16:31:13 i Allmänt,

Presenter, dessa roliga underbar och fruktansvärda grej att ge saker till varandra. Missförstå mig inte det är kul att få presenter och att ge bort presenter MEN det fruktansvärda med presenter är ju det att komma på vad man ska ge. Och det fruktansvärda med att få presenter är ju att man måste ge tillbaka och då står man där igen utan en aning om vad sjutton man ska ge bort. Föräldrar och släktingar är ju lättare för de vet man typ vad de gillar och lite bättre koll på vad de kanske har hemma. Det har man ju inte med alla och då får jag svinmycket ångest, vill ju inte ge bort värsta fail presenten liksom. 

Eftersom jag ska till USA på fredag så behövde jag ha med mig lite presenter till de vi ska bo hos. Fördelen med den sortens presenter är ju att det egentligen handlar mest om artighet, uppförande att man har med sig något som tack liksom. Kommer ju aldrig träffa dessa människor igen så egentligen spelar de kanske ingen jätteroll om presenten blir 100% lyckad, men den bör ju inte vara helt oppassande ändå. Eftersom bägge familjerna har barn så gick den första tanken till typ leksaker eller godis till barnen. Men sedan så vill man ju ha något till föräldrarna som faktiskt är de som ställer upp och släpper in oss i deras hus. Blev godis och en bok om sverige till varje familj till slut. Håller tummarna och det är ju ändå så att det inte finns så mycket att göra åt det om det inte blir bra liksom. 
 

Kommentarer

Postat av: NewJerseyTjejen

Publicerad 2013-08-15 00:04:22

Låter som några mycket bra presenter :)

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2013-08-15 16:58:01

Godis!!!! Så gött fär våra hostfamilies :) ni är allt omtänksamma.. Ville bara meddela att nu är era sängladan tvättade o ni är välkomna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela