livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Fotomodell för en dag

Publicerad 2013-12-19 21:30:47 i Allmänt,

Ok det där lät ju trevligt eller hur. Så någon som ska göra en brochyr för att samla pengar till Universitet kontaktade en del folk för några dagar sedan och undrade om de ville ställa upp som modeller. Jag tackade ja eftersom jag behöver slå ihjäl lite tid här borta och plugga är ju överskattat. Så det började klockan 12.30 idag, då var det jag och två killar till. Jag och den ena killen skulle dra redan vid klockan 13 så första bilderna var på oss två. Vi skulle vara naturliga och se ut som att vi pratade med varandra och någon bara råkade komma förbi och ta ett kort. Kan säga att det är betydligt lättare att faktiskt posa lite och titta in i kameran än att försöka se avslappnad och normal ut. Blev några kort iallafall. 
 
När jag kom tillbaka efter en föreläsning blev det ytterligare bilder. En hel del faktiskt. De ska illustreara bakgrunderna, alltså kortet är en förlaga och sedan är personen med i bildern som ett foto men bakgrunden ändras och tecknas av en konstnär istället för att använda den faktiska bagrunden. Eller illustratören målar bakgrunden som redan är på kortet om det låter vettigt. Det var svinkallt att fota och vi höll väl på till klockan 16.30 ungefär. Mitt i plåtningen så gick vi till baren och tog en drink. Som tack för hjälpen fick vi lite godis. Det var en kul grej, det var ganska mycket att tänka på som ljus och alla personer och bilar som alltid kom ivägen precis som man skulle ta ett kort.
 
http://www.raysmithphotography.com här är hemsidan till fotografen som tog bilderna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela