livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Svenskt tangentbord!!!

Publicerad 2013-02-17 17:54:51 i Allmänt,

Tack vare pappa har jag lyckats få ett svenskt tangentbord igenom att byta inställningar. Det är lite knöligt eftersom bilderna på knapparna inte stämmer hundra procent med tecknet som sedan dyker upp på datorn men det är ändå många gånger bättre än att sitta och kopiera och klistra in ifrån ett word-dokument. Det svåraste är att punkter, kommatecken, bindestreck och likanande, alltså skiljetecknen flyttar på sig. Kommer antagligen att alternera mellan svenska och engelska hädanefter beroende på vad jag känner för. Men det känns bra att möjligheten finns liksom. 
Klockan 8 imorse knackade det på dörren, kan säga att jag blev lagom chockad av att någon var uppe så dags med tanke på att det var söndag. Utanför stod Valerie, nykter och behövde prata med någon. Kan inte skriva om vad, det skulle inte vara schysst mot henne och de andra inblandade. Efter det var det ingen ide att somna om så jag gick på en promenad istället. Vädret var inget vidare när jag gick men det sprack upp och dagen har varit som en varm vårdag. Har kännts precis som vår sådär som det känns när de första tussilagona kommer och alla andra fina vårblommor. Här har jag inte sett några vårblommor inte ens snödroppar på någons tomt. Antar att de finns i det här landet. Det är ju ganska likt Sverige. Annars har dagen tillbringats i bibblan till största delen med plugg. Har ganska fullt upp ett tag framöver nu och vill ta tag i arbetet men som alltid går det ju mindre bra. 
Har bestämt med Valerie, Dave, Elin och Patrick att gå till the Bobbin för billig kvällsmat. Men vi får väl se, kanske går till filmkvällen senare om de bestämmer sig för någon bra film vill säga. 

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2013-02-19 05:49:25

Jag har ett slösa-tips. När du är riktigt trött, åk till bion, köp en biljett o sitt i biosalongen o sov:-) har testat o de fungerar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela