livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Blabla

Publicerad 2013-07-18 18:23:43 i Allmänt,

Ibland är det segt med jobbet. Inte det faktum att man jobbar mycket utan snarare tvärtom. På de ena jobbet just nu har de inte så mycket saker till oss att göra. Eller rättare sagt det finns saker att göra men handledaren låter oss inte göra det. Fråga mig inte varför det har jag ingen aning om. Tillexempel: Ska måla linjer, alltså typ parkeringslinjer, men färgen tog slut i tisdags, de beställde ny färg som skulle kommit igår. Blev tillsagd att gå och trimma lite gräs medans man väntade på färgen, gjorde det fram till frukostrasten. Resten av dagen spenderades med att leta reda på en moppe så att man kunde fortsätta trimma eller vänta på färg. Ingetdera gick igen om kan jag ju säga. Alltså utförde jag kanske 1.5 timmes effektivt arbete av en 8 timmars arbetsdag. Kul! Visst det är skönt och ha rast men det är jäkla segt att inte ha något att göra, eller i varje fall inget vettigt, kunde ju alltid gått med trimmern och tråd, bränsle och trimmat lite mer av det vi redan trimmat för några veckor sedan. För nu är det ju så att trimmingen är klar, men handledaren orkar inte kolla om det finns något vettigt att göra och då är det ju bra att trimma det gräs som redan är kort, eller i varje fall inte så pass långt att det kräver att trimmas. Dagen idag var inte mycket bättre, marginellt men inte mycket. Kan ju säga att man lite smått längtar efter den 9 augusti som är sista dagen på jobbet. Jobbet i säg är ju ok, när man faktiskt har något att göra, och gärna något annat än att trimma gräs i hettan. Men nu är det snart bara 3 veckor kvar. Håll ut! Nästa vecka blir det bara två dagar för då jobbar jag på museet. Hoppas det kommer folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela