livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

LEDIG!!!!

Publicerad 2013-06-01 17:27:06 i Allmänt,

Efter flera dagars torka här på bloggen så fick man äntligen tid att spendera lite tid med det man vill utan att känna sig alltför skyldig. Har haft en intensive vecka med arkeologi prov i måndags, tyska i torsdags och historia och biologi i fredags. Efter biolologi prover som var over vid 4.30 tiden igår eftermiddag fick jag rusa till Morrisons, skulle på middag med studie gruppen så var tvungen att köpa dessert och vin till det. Desserten var mitt lilla bidrag. En av tjejerna lagade lasagne och en annan fixade drinker och salad. Alla bidrog med något, mat, drinkar, salad osv. Blev en trevlig kväll, men var väldigt trött efter en ganska jobbig vecka så jag gick hem redan vid halv tolv. Då hade jag nästan somnat ett antal gånger.

Men nu är iallafall proven över och om allt är bra och man slipper omtentor så är också första året på Univeristet officiellt över! Det är en kliche men det ligger något i det, tiden går så himla fort! Vart tog ett år vägen. Känns som igår som pappa lämnade mig här ensam och förvirrad. Är inte lika ensam längre och förhoppningsvis lite mindre förvirrad också men det är jag inte så säker på. Nu är det 12 dagar innan jag kan komma hem till Sverige. Bokade ju flyget innan jag fått mitt provschema, det misstaget ska vi nog inte göra igen. Så nu blir det att packa och se hur man ska fördela saker och ting och vad som ska med hem, vad som kan kastas. Men har ju ganska gott om tid men kommer nog stressa med det iallafall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela