livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Spontan tripp ner till Stonehaven

Publicerad 2013-06-04 11:37:36 i Allmänt,

De som är kvar på universitet är ganksa uttråkade. Så igår kväll sa vi att vi skulle gå till the Bobbin för en drink. Lät som ett bra förslag och det gav oss något att göra. En av killarna hade sin bil här eftersom han håller på att packa upp för att flytta hem. Han skulle byta skor i bilen så en av de andra killarna skojade om att vi skulle ta bilen till Bobbin. En sträcka på kanske 400 meter eller så. På något sätt så slutade med att vi åkte till Stonehaven iställlet, en liten by ca 20 minuter ifrån Aberdeen. Det här Dunottar Castle ligger om det hjälper. Var här i påskas med familjen. Iallfall, åkte ifrån Aberdeen vid 9 tiden. In till Stonehaven, en av killarna hade gymmat och ville käka så vi skulle hitta någonstans att äta. Vi gick en bit nere vid hamnen men det stället de ville till var stängt. Så vi slutade på en halv mysko pizzeria som faktiskt gjorde riktigt bra mat. 
 
Tog bilen ner till stranden och satt där och käkade. Väöldigt oplanerat men ett kul sätt att spendera kvällen på. Kom hem igen vid 12 tiden. Snackade lite i korridoren och gick sedan och la mig. En av killarna, han som skulle åka hem ifrån början lånade mig sitt täcke. Vaknade i morse hittade inte min plånbok, PANIK!!! Efter några timmar med lätt hjärtattack så kom sms:et jag väntat på. Jag hade glömt den i hans bil, vilket jag ju också misstänkt eftersom jag inte kunnat hitta den någonstans i mitt rum. 
 

Kommentarer

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2013-06-04 22:40:07

Ett tips från mig till dig. Gå ner till busstationen i Aberdeen. Ta första bussen som kmr o hoppa av på sista, 14 eller bara rmen random hlp.. Nåt jag aldrig gjort men de låter kul :-)

Svar: fattar nog vad du försöker säga, men inte helt hundra på allt ;)
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela