livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Botaniska trädgården

Publicerad 2013-03-15 00:28:19 i Allmänt,

Biologi delen av universitet har en botanisk trädgård. Det har man ju vetat om ett bra tag, men har faktiskt aldrig gått dit och faktiskt kollat. Det närmsta jag kommit är den gången då vissa tyckte det skulle vara kul och trespassa sent på kvällen och supa därinne. Det var den kvällen vi slutade i Seaton park istället. Iallafall, idag var det åter igen ganska fint väder och jag slutade tidigt och passade på att gå dit. Trodde ju att det mesta skulle vara ganska dött, det är ju inte direkt rätt årstid för en botanisk trädgård liksom. Blev överraskad över hur pass stort det var. Alltså det var ju inte Hyde Park eller så men ändå större än vad jag trodde. Och lite blommor fanns det faktiskt, snödroppar, krokusar, gulsippor men även rhodedenron och någon mer buske som tappat de flesta blommorna. 

Kommentarer

Postat av: NewJerseyTjejen

Publicerad 2013-03-15 01:44:55

Ser mysigt ut!!

Postat av: svealinnea

Publicerad 2013-03-15 02:48:52

Vad underbart att få se lite natur!! Och skicka lite blommor till mig, jag skulle gärna se vårblommor här :-)

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-03-15 08:10:15

Jag önskar att vi kunde ha så fina blommor hemma. Men i dag på mogonen var det -16 så chansen är inte stor.

Postat av: Sara

Publicerad 2013-03-15 14:11:12

Fint!

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-03-15 19:00:10

sv: Tack så mycket :-D
ja en tatuering är ju som ett sår...och då kliar det när det börjar läka :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela