livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Konsert i St Machar

Publicerad 2013-03-15 00:13:58 i Skottland,

Idag var det dags för konsert, hade genrep igår och trodde med tanke på hur dåligt det gick då så trodde vi nog alla att konserten skulle bli en katastrof. Konserten började klockan 7.30 men vi skulle vara i St Machar en timme tidigare för att värma upp. Som alltid så skulle vi vara svartklädda, klädkoden var långärmat och kjol som var längre än knäna, det här var de väldigt tydliga med. Men som alltid var det en hel del som inte fattar detta tydligen. Utan kommer i kort kjol/klänning som inte ens når knäna och armlöst. Det är ju ingen jättestor grej men en klädkod är ju ändå en klädkod och det var ju ingen ny klädkod precis.

Konserten bestod av  6 låtar. 1 av sångerna tog största delen av tiden dryga 40 minuter för en sång. Elgars Music Makers var den som tog så lång tid. Så själva konserten tog en dryg timme ungefär. Det var överraskande fullt med folk. Dock tror jag att musik eleverna måste gå och lyssna men det var ändå en hel del "gamlingar" som antagligen fått betala 8 pund för att ta sig in. 8 pund för en kör konsert med 6 låtar...det skulle man ju själv inte ha betalat. För studenter kostade det bara 2 pund, men jag hade nog inte ens betalat det. 

Nu har vi lite ledigt, och kören börjar inte igen förrens slutet av April. 

St Machar Cathedral.
 
Inne i kyrkan. Det var iskallt, iskallt säger jag bara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela