livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Melodifesitval rant

Publicerad 2013-03-10 12:02:38 i Allmänt,

Har inte följt meldifestivalen överhuvud taget. Inte hört en enda ton. Men igår på aftonbladet och fb och typ överallt så var det ju Melodifestivalen det snackades om. Tydligen var det final igår. Det tog en stund innan jag fattade det. Är ju inget jätte fan av Melodifestivalen. Har ju kollat på det de flesta åren, men det finns ju oftast ingenting annat att kolla på när Mellocirkusen håller på. De andra kanalerna är ju medvetna om att många kollar på Mellon så då antar jag att de inte ser någon poäng med att sända bra dyra program. 
Såg att det var någon Robin som vann och bestämde mig nu för att kolla upp klippet på YouTube. Alltså hallå, killen kan ju inte sjunga för fem öre ens. Som en kompis skrev på FB, ja vi vinner inte i år iallafall. Som sagt ingen vidare artist, låten är ju väldigt mainstream och inga överraskningar. Fattar efter vad tidningarna skrivit att han dessutom vann tack vare den internationella juryn och att Yohio fick flest röster av folket. Personligen tycker jag att den internationella juryn är ett stort skämt. Borde de inte vara folket som räknas, vad de vill skicka ut i Europa, inte vad några kändisar från andra länder tycker. Det är ju ändå Sveriges bidrag som ska utses inte Europas. Sedan tycker jag hela Mello cirkusen är så överdriven och hajpad. Visst det var mysigt när man var 5 och man fick stanna uppe och kolla på hela Mellon, men nu är det ju så överdrivet. Här borta har jag inte hört någonting om någon Brittisk melodifestival och de verkar inte intressera sig nämnvärt, iallafall inte folket som är i min ålder. Har som sagt inte hört några av de andra låtarna, antar att de kommer snurra på radion fortfarande i sommar när man kommer hem. Och annars tror jag inte det är någon större förlust, det är ju inte så att det är det stora samtals ämnet på rasten här precis. 

Kommentarer

Postat av: Y A S M I N E

Publicerad 2013-03-12 10:41:37

Hejsan, jag har just nu en frågestund på bloggen min i syfte (delvis) att skapa större förståelse kring ätstörningar då jag själv lider av en sedan två år tillbaka och kan svara på alla frågorna. Så är det något du skulle vilja veta är det bara att slänga in en kommentar där :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela