livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Arthur's Seat

Publicerad 2013-09-12 09:31:22 i Allmänt,

Spenderar några dagar i Edinburgh innan jag åker vidare till Aberdeen imorgon. Tisdagen erbjöd faktiskt ett fint höstväder, soligt och varmt. Efter att först sett på bio på eftermiddagen (såg Elysium) så bestämde jag mig för att gå upp till Arthur's Seat. 
 
Arthur's seat är en stor kulle/berg mitt i Edinburgh. Den är 250.5 meter hög och en väldigt popular plats för vandring. Det fanns en massa olika vägar/stigar upp. En del lättare andra svårare. Själva promenaden var inte överdrivet jobbig, man kände ju att man inte gick platt och rakt fram men definitivt överkomligt. Utsikten var urbra, speciellt eftersom vädret var så fint och helt molnfritt. Detta utflyktsmål rekomenderas skarpt, se till att ha bra skor, när man kommer upp till själva toppen så är berget glashalt av alla människor som gått och nött där. Mötte en tjej i flipflops på vägen ner, inte bra skoval tror jag. 
 

Kommentarer

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2013-09-12 23:13:53

Varför åka till usa när man kan åka till vackra Skottland? Makalöst vad fint ni har det :) så annorlunda mot Sverige. Och i mon blir de Aberdeen, eftrrlängtat förstår jag ;)

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-09-13 16:28:25

Wow, ser riktigt fint ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela