livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Kanelbullens Dag!

Publicerad 2014-10-04 16:25:38 i Allmänt,

Idag är det kanelbullens dag. Dagen till ära bakade jag faktiskt bullar igår. De blev annorlunda mot hemma. Har upptäckt ytterligare grejer som inte finns att köpa i en vanlg mataffär i Storbritannien: 
 
Färsk jäst! Fanns inte någonstans. Det fanns torrjäst så fick köra på det. 
Pärlsocker, det visste jag sedan innan så det fick bli sockerpärlor istället. Lite annorlunda men smakade typ samma. 
Malen kardemumma, de hade hela kapslar men jag har ingen mortel så det hjälpte inte mycket. 
Bullformar, anväde muffinsformar istället och det funkade också. Skillnaden är ju så stor liksom. 
 
Resultatet: Goda bullar även om jag saknade kardemumman. Degen var mycket kompaktare och "gummiaktigare" inte alls lika luftig som hemma. Den jäste inte heller lika bra med torrjästen. Vilket kanske var tur eftersom formarna är så små. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-10-05 11:23:53

Dom ser jättegoda ut

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2014-10-07 20:04:00

Du var duktig som iaf bakade! Kom ihåg kanelbullarna jag bakade i USA för 2år sedan (vad hände där, 2år!!!) och de blev också pyttesmå haha. min hf gillade smaken som tur var :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela