livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Biokväll och middag

Publicerad 2015-11-01 18:17:57 i Allmänt,

I fredags var jag och några kompisar på bio. Innan bion skulle vi käka middag ute tänkte vi. Det knökafullt, vi hade inte bokat bord innan vilket visade sig vara ett halvstort misstag. Det var fredagkväll och lönedag....det vetyder att varenda jäkel skulle äta ute. Så vi hamnade på Ask Italian istället för Tgis. Hade aldrig testat Ask Italian förut men det var trevligt. Helt annorlunda atmosfär och mat jämfört med vad vi tänkt oss men god mat var det iallafall. Deras Honeycomb cheesecake var helt underbar. 
 
Vi skulle se nya Bond filmen, Spectre. Det var visserligen andra gången jag såg den. Gick även och såg den på min födelsedag...Men hade redan innan det bestämt at jag skulle gå och kolla på den med de här kompisarna och sedan råkade bioutbudet vara sådär så det blev Spectre två gånger. Inte för att det gjorde så mycket eftersom filmen var ganska bra. 
 
Jag säger ganska bra. Skyfall var bättre enligt mig. Den nya filmen var absolut inte dålig men det fanns några lösa trådar, eller grejer som man behövde ha sett och komma ihåg de andra filmerna. Sedan har jag inte riktigt fattat hur man ska se James Bond filmerna, jag menar de nya Daniel Craig filmerna och de gamla filmerna. Blir bara förvirrad när jag försöker tänka på dem som en serie. Men var en trevlig kväll iallafall. 
 
Introt med soundtracket var väldigt snyggt gjort, dock insåg man när man såg filmen för andra gången hur mycket introt berättade om filmen. 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela