livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Hatar knott

Publicerad 2015-10-04 19:14:47 i Allmänt,

Vi var på en fieldtrip i onsdags för Geoarkeolgin... Väldigt fin plats och så. Tyvärr var hela stället fullt av små knott. Hade inte tänkt tanken att det skulle vara fullt med knott så jag hade ju inte direkt insetssprejen med mig. Så sedan i onsdags ser det ut som jag har vattenkoppor på hela armarna och ansiktet. Gick till apoteket för att få något emot utslagen, de enda jag fick var antihistaminer som skulle göra att det slutar klia. DET KLIAR fortfarande kan jag tala om. Men förutom knotten och det faktum att jag hatar kursen, och inte har en aning om hur man ska tolka jord så var väl onsdagen ändå en relativt bra dag. Vädret var fantastiskt så det var ju skönt, även om knotten kanske hade varit mindre jobbiga om det spöregnat. Dock hade det varit ett helvete att gräva en test grop i regn så man får väl vara glad för det lilla. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2015-10-07 20:51:28

Linnea + antihistamin = BFFs. Så underbart mot mygg. Hoppas ditt kli snart går över. Klia över betten o ta sedan saltat vatten på betten, det svider skönt :)

Svar: Vilken tur för dig! För mig hjälpte inte antihistaminerna för fem öre
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela