livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Den grå staden

Publicerad 2015-09-21 17:57:21 i Allmänt,

Aberdeen kallas ibland får den Grå Staden och idag lever den verkligen upp till smeknamnet. Det fullkolligt spöregnar så bestämde mig för att gå till SDRL (Sir Duncan Rice Library) för att vänta på att regnet skulle lätta något. Hitills verkar det inte bli bättre men jag lyckades hitta lite fler böcker som jag behöver så helt värdelöst och bortkastad tid är det ju iallafall inte. 
 
p.s Den Grå staden har egentligen ingenting med vädret eller klimatet att göra, det anspelar helt enkelt på att många byggnader är byggda i granit så husen är vanligtvis gråa. d.s. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Aurora

Publicerad 2015-09-21 20:45:12

Aha vad häftigt ändå, varför staden kallas så. Och jag tycker det är snyggt med grått hehe :P

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2015-09-22 17:41:02

Nu kan inget hindra mig från göteborgs regn. hade sedan innan regnbyxor o regnjacka. idag även ägare till ett par svindyra stövlar. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela