livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Warsawa

Publicerad 2016-01-16 19:20:20 i resor,

Innan det var dags så spenderade jag och övriga familjen några dagar i Warsawa. Det var ganska kallt så tårna höll ju på att förfrysa några gånger. Kanske inte riktigt så allvarligt, men kallt var det. Skrev ett tidigare inlägg om detta men det raderades och pallar inte att skriva om allt igen. 
 
Warsawa som stad var inte jättespännande, kultur fanns det ju men eftersom hela stan bombades sönder under ANdra världskriget så är ju det som finns återuppyggda rekonstruktioner. Imponerande arbete när man tänker efter. Gick till slottet ock kollade in en massa dyra rum, som var väldigt fina men en del var nästan lite "nakna". Om man gillar shopping tycker jag Warsawa är en bra stad iallafall om man gillar mode och accesoarer. 
 
En av dagarna åkte vi till Fashion House outlet, som låg 1.5 mil utanför Warsawa. Det var en jätteoutet köpcenter med en massa märkes butiker såsom Tommy Hilfiger, Michael Kors, Pandora och Ecco bara för att nämna några få. Ännu en gång var fokus på mode, skor, kläder, sport och accessoarer. Men det var jättemysigt för att vara ett Outlet ställe. Allting var väldigt fint organiserat och inte som en del anndra billighetställen där saker bara ligger huller om buller. 
 
Att äta ute var för det mesta billigare än i Sverige. Sista kvällen gick vi på en lite finare resturang, den var jättegod och vinet som vi drack var riktigt gott, jag som inte ens gillar rödvin. Fiken var jättemysiga med massa fina och goda bakverk. Hade lätt kunnat leva på bagerier. Första cafeet var relativt dyrt, men fick en helt underbar Chokladmaräng tårta. 
 
Bra med Warsawa:
  • Billigt
  • God mat som inte kostar skjortan
  • Bra och billigt boende på Hotell
  • Bra shopping, ofta billigt men inte alltid. Ju mer internationella märken desto mer standard priser. 
Dåligt med Warsawa: 
  • Blir lite långtråkigt
  • Inte så spännande som jag trodde
Men alltsom allt är jag ändå nöjd med resan, tror inte att jag kommer åka tillbaka till Warsawa några längre stunder, om man vill till Warsawa så räcker det med en halv vecka kände jag, men sedan är det klart att det finns ju egentligen hur mycket som helst som man kan hitta. Ville gå till Marie Curie Museet, men av olika orsaker blev det inte så. Polen som land är jättemysigt, billigt, trevliga människor och mycket intressant kultur och natur men kanske inte just i Warsawa. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2016-01-17 20:35:43

Har du palmer i Warsawa? Coolt eller kallt i så fall :)
Jag är så pepp på en tågluffs i Östra Europa i sommar! Såg innan att jag får lov den 1/6, så man borde kunna unna sig en månads ledigt tycker jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela