livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Malta

Publicerad 2016-11-18 22:13:18 i

 
 
För typ 2 veckor sedan var jag på Malta med min familj eftersom min pappa fyllde 60 år. Jag har aldrig varit på Malta tidigare och har heller aldrig varit i Medelhavsområdet. Mötte familjen på hotellet eftersom jag flög ifrån Newcastle och de ifrån Skavsta. Jagvar i Malta ca 3-4 timmar innan övriga familjen men kunde inte checka in på hotellet. Men fick lämna min lilla väska och kunde utforska stan lite iallafall. 
 
Hotellet var fint och fräscht på insidan och det såg lite små pampigt ut, på kvällen iallafall. Men under dagen såg man hur smutsigt det var på utsidan men vet inte om det beror på föroreningar i luften. Malta var underbart varmt och skönt, mycket sten, typ ingenting grönt. Dock var det fullt av kaktus fikon överrallt. 
 
Stan var mysig, inte världens shopping stad men väldigt mysig. Det fanns mycket historiska eller åtminstone historiskt looking byggnader. Andra dagen gick vi till Arkeologiska museet. Malta har mycket mer historia än vad jag var medveten om och mycket tidigare historia än vad jag kände till. Intressant museum, men inte världens bästa layout, man gick liksom om sig själv. Men det låg i en lite äldre byggnad så det kanske berodde på vad man kunde göra med byggnaden. 
 
Vi tog även en dag på Gouzo men det tar jag i ett separat inlägg. Mamma och pappa åkte till Mdina dagen efter att jag åkte hem. Tyvärr hade jag bara två dagar eftersom universitet insisterade att jag skulle vara med på en practical. Kan lätt säga att jag tycker att de var lite löjliga och att jag lätt kunnat klara mig utan de där 2 timmarna. Hade lätt varit värt att missa de för 2 dagar till i Malta. 
 
Kan defintivt tänka mig att besöka Malta igen och spendera lite längre tid. Det samma gäller för Gouzo, men skulle nog inte vilja spendera mer än 3-4 dagar på själva Gouzo. Men tror att det skulle vara jättemysigt att hyra en bil eller cyckel och cyckla runt på Gouzo och avsluta med några dagar på Malta. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela