livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Rugby

Publicerad 2016-09-24 22:58:34 i Allmänt,

Är precis hemkommen från mitt livs första rugby match. Idag var det världens äldsta varsity match mellan Edinburgh uni och St Andrews uni. Dam matchen vann Edinburgh med 97-00 så st andrews damer imponerade inte. I herrmatchen var det betydligt jämnare med St Andrews 24-12 i slut resultat.

Eftersom jag inte kan någonting om rugby så var det ju lite kul att testa något nytt. Dock tror jag inte det är något för mig. Reglerna verkade ju iofs ganska enkla. Stoppa personen som har bollen genom och hoppa på hen allihop, passa inte framåt. 5 poäng per mål och när du gjort mål får du även en "straffspark" som ger 2 extra poäng om du får bollen mellan målstolparna.

Två personer streakade på planen en var betydligt bättr än den andra. Dock var de ju inte nakna så det var ju ingen riktig streaking. Två personer fick bli utburna på bår. Förvånad att det bara var två med tanke på alla tacklingar och bristen på skydd.

Sammanfattningsvis det var väl lite som väntat mycket skrik och skrän, kanske mer än vanligt eftersom publiken bestod av påverkade studenter och almuni. Ölregn, fick en flaska i huvudet som tur var var den av plast. Gillar man sport är det säkert skitskoj men med noll sportintresse så var det inget vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela