livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Harry Potter bläckhorn och kommunikations problem

Publicerad 2017-02-19 13:52:47 i Allmänt,

När jag volontär arbetade på katedralen i onsdags fick jag som jobb att skriva ett blogginlägg till deras officiella blogg. Den skulle handla om deras nya utställning Beasts som öppnar den 20 februari. Som namnet antyder så handlar utställningen om monster och vidunder. Så med på utställningen finns bland annat ett enhörningshorn och ett grip ägg. Och så finns objektet nedanför som jag typ blev mest förtjust i. Det är ett bläckhorn i trä som i Harry Potter och de Vises Sten och även i Harry Potter och hemligheternas kammare tillhör en viss Hogwarts professor. 5 poäng till den som vet vem...
 
Iallafall, blev då tillsagd att vi ville ha lite bilder till blogg inlägget så blev tillsagd att fota ett av bläckhornen. Tydligen finns det två. När jag som bäst håller på att fota kommer en kvinna och börjar gorma om vad jag håller på med och att jag absolut inte för röra bläckhornet etc... Det visar sig att bläckhornet tydligen är gammalt och har tillhört någon biskop i katedralen. Jag och den andra tjejen trodde det var rekvisita och alltså fejk. Men gud vad sur konservatorn va, hon började gorma om att den absolut inte fick tas ut utomhus och att den skulle vara väl inslagen... 
 
Jag tyckte väl typ så här, visst det är gammalt trä som man ska vara försiktig med, men o andra sidan när museum nu har så fruktanstvärt dåligt med pengar så måste ju faktiskt vi i marketing avdelningen kunna ta lite häftiga bilder för att få in besökare så ni ens har råd att bevara såna här prylar. Konservatorer är jäkligt posessiva om "sina" objekt. 
 
Men vi fick iallafall använda bilderna och vi poängterade att kommunikationen mellan avdelningarna uppenbarligen inte var den bästa.
 
 

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2017-02-21 03:45:05

Coolt med Harry Potter grejer!! :) haha trots jag sett filmerna kan inte inte vems det är..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela