livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Home Fre

Publicerad 2017-01-29 23:27:16 i resor,

Har varit en riktigt stressig vecka med väldigt mycket att göra. Förberedelser inför balen igår med dekorations tillverkning etc. Dessutom så bestämde jag och Patrick oss för i tisdags att gå på konsert på torsdagskvällen. Bara ett litet problem... Patrick var i Edinburgh, jag i Durham och konserten var i Birmingham 

... för den som inte vet det så ligger Birmingham ca 3h körning ifrån mig. Så Patrick körde från Edinburgh och plockade upp mig och så ner till Birmingham. 

Självklart var det jätteköer nere i England men hann dit med en timme innan konserten började så lyckades få i oss lite kvällsmat med. Birmingham var iskallt! Alla stod och frös innan de släppte in folket. 

HomeFree är en acapella grupp, sök på dem på Youtube om ni aldrig har hört dem. Så de har inga instrument utan använder bara sina egna röster. En av killarna Adam Rupp är oerhört bra på att beat boxa. Han gjorde ett solonummer väldigt häftigt. Sedan är det självklart de två basarna Tim Foust och Adam Chance som är häftige. De går ner så himla lågt ibland att man typ får ont i öronen. 

Bästa låten: Ring of Fire :) lyssna på sista tonen på Yputube speciellt i live verisionen. 

Jobbigast: för Patrick att köra typ 9 timmar på en dag och så upp nästa dag för att hinna dumpa bilen för att ta tåget tillbaka til Durham kl 15. 

Sämst: man fick inte ta kort med systemkamera för att eftersom objektivet ör utbytbart så räknades det som proffsfotografering. .. va fan liksom 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela