livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vecka 2 2017

Publicerad 2017-01-15 18:30:00 i 2017,

Första dagarna spenderades i Edinburgh där man inte gjorde särskilt mycket nyttigt. Måndagen var grå och spenderades i Craigmillar Castle. 5.50 intjänade på Historic Scotland :) 
 
Tisdag åkte jag tillbaka till Durham för att ta igen all prokastinering som typ alltid händer på jullov. Hade möte med Orientaliska museets kurator för mitt reserach paper. Volontär arbetade i Katedralen. Annars har veckan bestått av plugg och träffa kompisar igen kombinerat med plugg. Satt en hel eftermiddag på ett kafe som var lika tyst som biblioteket. Alla där var typ studenter som pluggade, väldigt ovant på ett kafe som är fullt av folk. 
 
Veckans höjdpunkt: Det snöade och blev lite kallt nu i slutet av veckan. Dock inte alls så mycket som jag hade önskat. 
 
Veckans sämsta: Att få munsår. Hatar den jävla skiten. Vet inte ens hur jag fick det första gången men tror jag var liten och det värsta är ju att skiten aldrig försvinner. 
 
Några bilder från veckan som varit: 
Craigmillar Castle-eller det som är kvar....
Kaoset som är vårat köksbord...eller mitt skrivbord. 
Typ den andra snön jag sett den här vintern....
Dammen vid kommunhuset har visst fått ett tunt täcke med is
Lördagspromenad resulterade i lite bilder. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-16 14:48:49

Snö är mysigt! När jag var i Kax nu ångrade jag så att jag lämnade kvar mina vinterskor i Gbg när vi åkte därifrån vid nyår. Hade i min enfald inte räknat med någon snö. :) Tur att mor och jag har samma storlek.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela