livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Edinburgh Cocktailweek!

Publicerad 2018-10-25 23:10:40 i Allmänt,

I fredags så gick jag och Patrick till Edinburgh Cocktail week. Vi åkte förbi ett stort partytält på väg till jobbet en dag med stora banderoller om Edinburgh cocktail week. Hade aldrig hört talas om det innan men vi hade inget att göra på fredagkvällen och det var Patricks sista kväll i Edinburgh på ett tag och han råkar ju bara älska att testa cocktals så varför inte. Så grejen med det hela var att man köpte ett armband för £6 och sedan så kostade alla drinkar i barerna i tältet £4 och även en massa barer och cocktail ställen runt stan hade en speciell signatur cocktail som också kostade £4 under veckan. Som sagt, vi köpte armbandet på fredagen, hade man varit smart hade man köpt det tidigare kanske och testat fler barer och drinkar kanske. 
 
I själva partytältet var det en massa pop-up barer. Så lite udda en del nytänkande spritfabrikörer och även en del kända märken men med lite nya coktails (de kanske bara var nya för mig, är inte så hemma på cocktail marknaden). 
 
Under kvällen lyckades vi testa 6st olika cocktails var och eftersom sharing is caring så testade vi väl totalt 11 stycken olika (vi tog samma cocktail på ett ställe). 
 
I tältet började vi med Lindores Abbey, ett distilleri med anor från 1191. Deras nya produkt och basen för deras signatur drinkar var en ny typ av WhiskyGin eller hur man ska beskriva den. Min var lite mer bärig med hallon och björnbär. Sedan tog vi oss vidare till Cask smugglers för och testa ytterligare drinkar. Bland annat kanske kvällens bästa drink "Edinburgh Gin Juice" i juicekartong. 
 
Någonstans här fick jag visst en massa glitter i ansiktet också. Haha strödde glitter omkring mig hela kvällen. Sedan vart det visst ytterligare några drinkar i tältet innan vi begav oss till den första baren-The Angelshare. Där testade vi en drink som kallades för Crushed Passion-Bacardi Carta Blanca, Passoa, Cranberry juice, Lemon juice och Mango puree. Betyg: 3/5 från mig. Patrick tyckte dock den var bättre än jag. Men mysig cocktail bar som jag inte testat förr men väl värd ett besök. Fast de hade whisky som kostade £49 för en measure....Vi testade inte den. 
 
Efter ytterligare en bar, Indigo Yard återvände vi till tältet innan vi skulle avsluta kvällen på Akva (en svensk bar/cafe). I tältet testade jag ytterligare en drink med Edinburgh gin som bas, lät inte sådär jättegod men smakade mycket bättre än det lät. Dock var jag väldigt besviken eftersom jag inte fick den utlovade gummiankan! Besvikelsen var enorm. 
 
Avslutade kvällen på Akva. Patrick insisterade på att testa deras Daim Good Martini. Den var vidrig! En Esporesso cocktail med en daimbit på sidan. Så äcklig. Men men, man ska ju prova innan man dissar det. 

 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela