livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vecka 5 2019

Publicerad 2019-02-05 00:03:50 i Veckosammanfattningar,

Oops blev visst en dag för sent att ladda upp veckosammanfattningen. Under veckan hände inte mycket. Jobb som vanligt men hände inget spännande där heller. Mest spännande var en dum kund som blev oerhört förolämpad av att jag inte gav en sked på rätt sätt. Det vill säga jag la den på disken framför henne istället för att ge den till henne i handen...Tilläggas ska att hon skulle ha skeden för att äta ostbågar. Kan säga att jag inte blev mer imponerad av kineser/asiater. Hon skulle klaga till ledningen och allt. Vi på kafeet skrattade mest åt henne, även vår manager. 
 
På fredagen kom snön så passade på att undersöka the Water of Leith path. Har aldrig gått till Leith tidigare, väldigt trevlig promenad. Leith var mysigt, nere vid hamnen. Mycket små butiker, självständiga cafeer och pubar. Leith brukade ha rykte om sig att vara ett sämre område men är nu ett av de  mest populära i Edinburgh.
 
Snabbesök på Botaniska trädgården, som väntat var det ju lite tunt med blommor, men hittade iallafall en del snödroppar. Och i växthusen blommade det för fullt. Sedan har jag upptäckt en ny hobby, scrapbooking. Faktiskt riktigt kul.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela